شماره ۱۰۰۷

قهوه سبز

دکتر ذوالبخش ترکستانی - هومیوپات

از سالیان دراز انسان درپی آن بوده‌است تا ازطبیعت محصولی دریافت‌نماید که بتواند چربی‌های اشباع شده در کبد را سوزانده و با بیماری‌های حاد و مزمن که باعث بیماری‌های دیگر می‌شود مبارزه نماید.
اخیراً دانشمندان دانشگاه جان‌هاپکینز آمریکا از قهوه‌ی‌سبز نوعی ماده به‌دست آورده‌اند که باعث می‌گردد در کمک به سوزاندن چربی‌های اشباع‌شده در کبد و از‌بین‌بردن آنها مورد استفاده قرارگیرد. آنها این دارو را روی 1200 بیمار به‌طور مساوی آزمایش کردند 600 فرد که از داروی قهوه‌ی‌سبز استفاده نموده و در بقیه از دارونما استفاده‌شده بود.
 به‌این‌ترتیب که عصاره‌ی تهیه‌شده از قهوه‌ی‌سبز (به‌صورت چای) را نیم‌ساعت قبل‌از صرف صبحانه (ناشتا) به آنها خورانده و پس‌از گذشت سه ماه افرادی‌که از عصاره‌ی قهوه‌ی‌سبز استفاده نموده بودند مقدار بسیار زیادی از چربی‌های موجود در کبد را از‌دست‌داده و نیز فشارخون و قند‌خون آنان نیز  مورد آزمایش قرارگرفت که بسیار مناسب بود و همچنین این ماده باعث تنظیم فشارخون و قند‌خون در بدن آنها گردید و نیز باعث از‌بین‌بردن اکسیدانهای بدن آنها شد ولی در افرادی‌که فقط از دارونما استفاده کرده بودند هیچ تغییری ایجاد نگردیده بود.
این موارد همگی حاکی از‌آن است که کافئین موجود در قهوه‌ی‌سبز باعث بهبود بخشیدن به سلولهای بدن شده وکمک خوبی در به حرکت انداختن سلولهای ماهیچه‌یی بدن کرده و تأثیر بسزایی در کُندکردن سلولهای چربی در کبد دارا می‌باشد. لذا توصیه می‌شود که قهوه‌ی‌سبز را به‌صورت نوشیدنی چای پیش‌از صبحانه مصرف نمود تا برای پایین‌آوردن چربی بدن اثر کرده و با این کار بتوان به بهبود متابولیسم بدن کمک کرد و هم به وزن ایده‌آل دست یافت. قهوه‌ی‌سبز متابولیسم بدن را ازطریق اسیدگلوکورونیک تحریک می‌کند و این ماده همزمان با تحریک کبد، برای چربی‌سوزی از آزادشدن گلوکز درجریان خون جلوگیری به‌عمل می‌آورد. این موارد باعث می‌شود تا افراد بتوانند بدون تغییر در رژیم غذایی روزانه‌ی خود لاغرشده و به‌این‌ترتیب گلوکورونیک اسید ذخیره‌ی چربی بدن  کاهش یابد و چربی اشباع‌شده در کبد کاهش یافته و سوخت‌و‌ساز بدن بهبود یابد. ‌باید متذکر شد که قهوه‌ی‌سبز بهتر‌از چای‌سبز و انگور دارای خواص آنتی‌اکسیدان می‌بـاشـد و در حفظ قند‌خون در شرایط سالم و فشارخون به بهبود عملکرد قلب وعروق کمک می‌کند. لازم به‌ ذکر است که این موارد همگی در قهوه‌ی‌سبز موجود است نه در قهــوه‌ی تفت‌داده شـده (قهـوه قهـوه‌یی) و نبــاید این قهـوه به‌مدت زیــاد در انبـــار‌ها نگهداری شـود چـون خـواص خود را به مرور از دست می‌دهد.

تعداد بازدید : 1618

ثبت نظر

ارسال