شماره ۱۱۲۳

روش کنترل پشه‌های زیکا در اطراف میامی

پزشکی امروز

روش کنترل پشه‌های زیکا در اطراف میامی

چهارشنبه 17 آذر 1395
پزشکی امروز

مطابـق گزارش‌های رسیـده‌، استفـاده از اسپـری حشـره‌کش هـوایی (Aerial Insecticide Spraying) به محدود‌کردن گسترش ویروس زیکا در محله‌ی وین‌وود میامی کمک‌کرده است.

مطابق نظر محققان مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) مدیر مراکز کنترل بیماری، با وجود تلاش‌های گسترده‌، تعداد زیادی از پشه‌ها باقی‌مانده و زیکا به گسترش میان مردم منطقه ادامه‌می‌دهد. به محض این‌که اسپری حشره‌کش هوایی انجام‌شد، جمعیت پشه‌ها کاهش‌یافت و نظارت و پیگیری نشان‌داد که در هفته‌های پس‌از استفاده‌از اسپری حشره‌کش هوایی، هیچ موردی از عفونت بین مردم گزارش نگردید‌. تعداد پشه‌های Aedes aegypti پس‌از آغاز استفاده‌از اسپری حشره‌کش هوایی نالد (Naled) در حجم فوق‌العاده کم (کمتر‌از ۲۸/۳‌گرم در هر ۴۰۴۷‌متر مربع) (کمتر‌از ۱ اونس در هر‌جریب) بسیار کاهش‌یافت. نالد تنها هنگامی مؤثر بود که با لاروکش  (Bacillus Thuringiensis Israelensis:BTI) به‌کار گرفته‌شد. براساس داده‌های بخش اورژانس محلی و مرکز کنترل بیماری‌ها ، به نظر نمی‌رسد که استفاده‌از نالد منجر به افزایش ناراحتی‌های تنفسی، پوستی یا دیگر مشکلات شده باشد.

محققان معتقد هستند که این خوش‌بینی باید با احتیاط تلقی‌گردد که این راهکار را بتواند در مناطق دارای ساختمان‌های بلندمرتبه مانند سواحل میامی نیز به انجام برساند که بیماری دراین مکان‌ها نیز درحال گسترش محلی است و چالشی برای به‌کار بردن اسپری هوایی می‌باشد.

Ref:

Morbidity and Mortality Weekly Report

تعداد بازدید : 557

ثبت نظر

ارسال