شماره ۱۱۲۸

برای هفته‌نامه‌ای که دوستش داریم

دکتر عبدالحمید حسابی - جراح

چهارشنبه 22 دی 1395
پزشکی امروز

پیشرفت‌های برق‌‌آسای تکنولوژی خصوصاً در زمینه دنیای مجازی، دگرگونی‌های وسیع و شگرفی در جهان امروز به‌وجود‌آورده است. این دگرگونی در زمینه رسانه‌ها و به‌ویژه مطبوعات بسیار چشم‌گیر است. ما امروز ناظر مزایا و معایب این معجزه‌ قرن هستیم.

یکی‌از معایب بحث‌برانگیز در این زمینه، به تعطیلی کشاندن بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات است. به‌طوری که بعضی از معروف‌ترین مطبوعات جهان با داشتن چند دهه سابقه انتشار نیز تعطیل‌شده و یا در شرف تعطیل‌شدن می‌باشند.

جای خوشبختی است که هفته‌نامه «پزشکی‌امروز» با وجود تمامی مشکلات روزافزون، به همت والای مسئولین فداکار، خوانندگان وفادار، نویسندگان پرتلاش و کمک‌های بی‌دریغ شرکت‌های دارویی، توانسته است تا امروز روی پای خود ایستاده و این خدمت فرهنگی در خور توجه را ادامه دهد. با امید آن‌که این ارثیه ارزشمند شادروان «دکتر فرخ سیف‌بهزاد» بتواند سالیان سال در ردیف مطبوعات پزشکی کشور بدرخشد.

دست‌اندرکاران بلندهمت و پرتلاش این هفته‌نامه هرگز نخواسته و نمی‌خواهند که خدای ناکرده دست تکدی به‌سوی مقامی و جایگاهی دراز کنند.

بدیهی است که در این مسیر دشوار لازم است تا همگی ما پزشکان که عاشقانه این هفته‌نامه را دوست داریم و آن‌را هر هفته در سراسر کشور عزیزمان دریافت می‌کنیم، به هرطریقی که در توان داریم، در برپاماندن آن بکوشیم؛ خصوصاً پزشکانی که در مراکز درمانی صاحب قدرت و نفوذ بوده و یا از مقامات پزشکی و بهداشتی کشور می‌باشند.

بقول شاعر:

به دمی یا قدمی یا قلمی

تعداد بازدید : 575

ثبت نظر

ارسال