معرفی جشنواره سلول‌های بنیادی

پزشکی امروز

معرفی جشنواره سلول‌های بنیادی

یکشنبه 21 خرداد 1396
پزشکی امروز

امروزه فناوری سلول های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی با اقبال شدید محققین و دانشمندان جهان به این شاخه از علم و فناوری رو به رو گشته و سرمایه گذاری‌های سنگین کشورهای پیشرفته در این حوزه، حاکی از نقش مهم و چشمگیر این شاخه از علم و فناوری در کسب سهم مهمی از درمان بیماری ها در آینده نزدیک دارد بطوریکه پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده کشورهای صاحب فناوری در این حوزه، صاحبان اقتدار در سطح ملی و بین المللی باشند.

پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول های بنیادی و طب بازساختی با وجود سرمایه گذاری اندک، نشان دهنده استعداد بالای رشد کشور در این حوزه است به طوریکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولید مقالات حائز رتبه دوم در بین کشورهای اسلامی است. با توجه به جایگاه بالای این فناوری برتر در دنیا و اهمیت درمانی و ارزش اقتصادی آن برای جامعه، همچنین قرار گرفتن علوم سلول های بنیادی در میان اولویت های (الف) در علوم پایه و کاربردی بند (۳-۲) فصل سوم سند نقشه جامع علمی کشور، مسلماً افزایش سرمایه گذاری های مادی و معنوی و اجرای برنامه های ترویجی علمی- فرهنگی در این حوزه می تواند باعث کسب جایگاه شایسته در منطقه و جهان توسط جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ گردد.

در این راستا ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری با استعانت از الطاف بیکران خداوند متعال و امام عصر (عج) ودر آستانه نهمین سالگرد تأسیس این ستاد، افتخار دارد به اطلاع همه دوستان، علاقمندان و متخصصین حوزه سلول های بنیادی برساند "دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی "در تاریخ ۲۴-۲۲ تیرماه ۱۳۹۶ در محل سالن همایش‌های اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی، دومین تجربه ستاد سلول‌های بنیادی در حوزه ترویج و اطلاع رسانی این حوزه مهم و به‌روز علمی است که امید است با بهره گیری از تجارب موفق رویداد پیشین و تلاش های خستگی ناپذیر همکاران، بسیار پربارتر و موفق تر از سال گذشته برگزار گردد.

جشنواره دوم شامل بخش های مختلفی خواهد بود. در بخش علمی، محتوای جشنواره امسال شامل ۸ محور اصلی است که عبارتند از: سلول های بنیادی خونساز، سلول درمانی، سلول ایمنی درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن درمانی، قانون و مقررات و اخلاق و تجاری سازی.

همچنین سخنرانی های علمی محققین برجسته خارجی و داخلی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، زینت بخش محتوای علمی این رویداد می‌باشند.

برنامه های جانبی جشنواره امسال شامل مراسم اعطای دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با محورهای ایده برتر، پایان نامه برتر، پیشکسوت برتر و مقاله برتر و همچنین برگزاری نمایشگاه جانبی با حضور شرکت های دانش بنیان این حوزه، تشکیل فن بازار، کانون اندیشه و نوآوری، کارگاه های تخصصی علمی و گردهم آیی نوپای ناب های حوزه سلول‌های بنیادی خواهد بود.

این رویداد بزرگ ملی و بین المللی، در کنار ارائه جدیترین پیشرفت های علمی این حوزه در ایران و سراسر دنیا، بستری مناسب برای گردهمایی و تبادل تجربیات علمی و تجاری در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای دست اندرکاران این فناوری جدید و صاحبان صنایع نوپای این عرصه فراهم آورده و زمینه حمایت‌های صاحبان سرمایه و دولت از دانشمندان صاحبان ایده و فعالان این حوزه را پر رنگ تر می‌نماید.

ستاد سلول های بنیادی از تمامی علاقمندان، متخصصین، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران فرهیخته ای که در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی فعال هستند دعوت می نماید با حضور فعال در "دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی" بر غنای علمی این رویداد بزرگ ملی و بین المللی بیفزایند و مشارکتی بسیار پربارتر از گذشته در ترویج این فناوری بسیار مهم و رو به رشد کشور داشته باشند.

تعداد بازدید : 888

ثبت نظر

ارسال