مسیر توسعه سلول‌های بنیادی با مشارکت دانشجویان هموار می‌شود

پزشکی امروز

مسیر توسعه سلول‌های بنیادی با مشارکت دانشجویان هموار می‌شود

سه شنبه 23 خرداد 1396
پزشکی امروز

با فعالیت دانشجویان در جشنواره سلول‌های بنیادی؛

مسیر توسعه سلول‌های بنیادی با مشارکت دانشجویان هموار می‌شود 

جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تلاش می‌کند  نقشه راه مشخصی برای دانشجویان و هدایت آنان به مسیر خلاقیت و نوآوری با مشارکت دانشگاهیان و پژوهشگران حوزه‌های گوناگون علمی باز ‌کند تا ایران با تکیه بر نوآوری‌های این بخش در سطح بین المللی بر قله‌ی علم و فناوری سلول‌های بنیادی طی سال‌های آینده قرار بگیرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،علی قمری دبیر بخش دانشجویی، دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این جشنواره تلاش می‌کند  نقشه راه مشخصی برای دانشجویان و هدایت آنان به مسیر خلاقیت و نوآوری با مشارکت دانشگاهیان و پژوهشگران حوزه‌های گوناگون علمی باز می‌کند تا ایران با تکیه بر نوآوری‌های این بخش در سطح بین المللی بر قله‌ی علم و فناوری سلول‌های بنیادی طی سال‌های آینده قرار بگیرد.

قمری، با اشاره به مشارکت فعالانه دانشگاهیان در این جشنواره گفت: تاکنون نزدیک به ۱۸۰۰ نفر از فعالین حوزه سلول های بنیادی در این جشنواره ثبت نام کرده اند که در این بین استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان صورت گرفته است و بالغ بر چهل درصد از افراد ثبت نام شده از بین دانشجویان رشته های گوناگون است که با مشارکت در این جشنواره، بیش از پیش به جایگاه این حوزه فناوری توجه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ضمن ثبت‌نام‌های یاد شده، دستاوردهای دانشجویان در بخش ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره رسیده است. ضمن این که در فراخوان بخش جایزه ملی جشنواره که در دی ماه سال گذشته صورت گرفت مشارکت دانشجویان چشمگیر بوده است.

این فعال عرصه سلول‌های بنیادی، تعامل میان دانشجویان رشته‌های گوناگون را یکی از اولویت‌های اساسی جشنواره برشمرد و گفت: خوشبختانه این فعالیت‌ها به طور جدی و مستمر دنبال می‌شود که منجر به شکل‌گیری طرح‌های مشترکی میان دانشگاه‌های مختلف شده است است.

قمری، با بیان این‌که این طرح ها عموماً با زمینه‌سازی نقش آفرینی دانشجویان حوزه های گوناگون تعریف می‌شوند، اظهار کرد: بخش دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری به شکلی فعال در تمامی استان‌های کشور و دانشجویان اکثر دانشگاه‌ها، به صورت مجزا به فعالبت در عرصه سلول‌های بنیادی مشغول هستند.

تعداد بازدید : 749

ثبت نظر

ارسال