شماره ۱۱۴۸

اعتراض پاتولوژیست‌ها به تصمیم وزارت بهداشت! حق باکدام گروه است؟

دکتر مهدیار سعیدیان - اعصاب و روان

اعتراض پاتولوژیست‌ها به تصمیم وزارت بهداشت! حق باکدام گروه است؟

چهارشنبه 7 تیر 1396
پزشکی امروز

چندی پیش وزارت‌بهداشت در‌مصوبه‌ای به‌ دانش‌آموختگانPhd علوم‌آزمایشگاهی اجازه‌داد‌ تا اقدام به‌تأسیس آزمایشگاه پاتولوژی نمایند، مصوبه‌ای که اعتراض فارغ‌التحصیلان رشته‌تخصصی‌پاتولوژی را بر‌انگیخت. تاجایی‌که وزارت بهداشت برای کاهش فشارهای وارده ازسوی‌گروه‌هایی از جامعه‌پزشکی، ابتدا این مصوبه را به ‌تصویب‌نامه مجلس درسال ۶۷ منتسب کرد. اینجا بود که‌پای اعضای کمیسیون‌بهداشت مجلس‌شورای‌اسلامی به‌میان‌آمد وحتی چند پرسش نیز از وزیربهداشت به‌عمل‌آمد.

با افزایش اعتراضات پزشکان، این‌بار وزارت‌بهداشت پرونده را به قوه‌قضاییه ارجاع‌داد و اعلام‌کرد که تصویب‌مصوبه فوق به‌دلیل حکم دیوان‌عدالت‌‌اداری می‌باشد؛ تا‌جایی که آقای دکتر حریرچی، قائم‌مقام‌وزیر ‌بهداشت اعلام‌کردکه دوتن از معاونین وزیربهداشت در پی‌عدم اجرای این‌مصوبه، تادریافت حکم انفصال از خدمت نیز پیش‌رفته‌اند و بدین‌ترتیب، این‌بار وزارت‌بهداشت سعی‌کرد تا از موضع تحکم برخورد نموده و این موضوع را از طریق قوه‌قضاییه پیگیری نماید.

ابوالفضل‌سروش عضو کمیسیون‌بهداشت و درمان مجلس‌شورای‌اسلامی نیز با اشاره به‌اعتراض‌اخیر پاتولوژیست‌ها به‌اقدام وزارت‌بهداشت، گفت:«از هردو گروه پاتولوژیست‌ها و PHDهای علوم‌پایه به شرکت در کمیسیون‌بهداشت ودرمان ‌مجلس دعوت به‌عمل آمد و آنها حرف‌ها و نظرات خود را مطرح نمودند. در این جلسه دوستان وزراتخانه نیز حضوریافته و هرکسی نظری داشت. درخاتمه قرارشد یک کارگروه تشکیل‌شود تا موضوع و مشکل را پیگیری‌ نماید.

عضو کمیسیون‌بهداشت و درمان مجلس‌شورای‌اسلامی نیز معتقداست: به نظربنده نیزحق با پاتولوژیست‌ها است، زیرا هرکسی که وارد آزمایشگاه می‌شود باید دید و نگاه بالینی داشته‌باشد.

به‌هرحال امیدواریم وزارت‌بهداشت به‌گونه‌ای عمل‌کند تا هر دوگروه که جزو نخبگان کشور هستند، از لحاظ‌شغلی و به‌نسبت و میزان علم و دانش خود به‌حقوق خود دست‌یابند و مردم نیز از خدمات و دانش این فرهیختگان بهره‌‌مند گردند.

تعداد بازدید : 764

ثبت نظر

ارسال