شماره ۱۱۴۹

هفته‌نامه ‌«پزشکی‌امروز» در ۲۷سالگی

دکتر عنایت داوودپور،جراح

هفته‌نامه ‌«پزشکی‌امروز» در ۲۷سالگی

چهارشنبه 14 تیر 1396
پزشکی امروز

دهم تیرماه‌۱۳۹۶، بیست‌و‌هفتمین سالگرد تولد هفته‌نامه‌«پزشکی‌امروز» که انتشار آن به‌همت والای بانی دانشمند و پرتوان، زنده‌یاد دکتر «فرخ‌سیف‌بهزاد» انجام گرفت را گرامی می‌داریم و به ‌روح پاک آن روانشاد درود می‌فرستیم.

قبل از  تولد این هفته‌نامه، آن مرحوم همیشه آرزو داشت تا برای خدمت به مردم و بخصوص جامعه پزشکی‌ کشور، آخرین اطلاعات و مطالب پزشکی را جمع‌آوری و با ایجاد نشریه‌ای به‌همکاران منتقل‌کند که خوشبختانه این آرزو در دهم تیرماه ۱۳۷۰ برآورده شد.

چند شماره اول به‌صورت ماهنامه و فقط ۴صفحه بود ولی چون مطالب آن‌خیلی موردتوجه همکاران قرارگرفت، به‌زودی به‌صورت هفته‌نامه درآمد و بتدریج به‌صفحات آن اضافه‌شد. او هرهفته باترجمه آخرین اطلاعات و دست‌آوردهای پزشکی و دریافت مقالات همکاران، هفته‌نامه‌«پزشکی‌امروز» را چاپ و به‌رایگان برای ‌تمامی پزشکان درتهران و شهرستان‌ها توزیع‌می‌کرد. اینجانب نظر به‌آشنایی و بعداً دوستی که با آن انسان والا داشتم، شاهد زحمات طاقت‌فرسا به‌ویژه مشکلات مالی او بودم و او برای رفع این مشکلات به‌طور مداوم تلاش و مقاومت می‌کرد. خدا رحمتش‌کند؛ مدت۲۳سال برای انجام این کار زحمت‌کشید و موقعیت‌و جایگاه هفته‌نامه «پزشکی‌امروز» را به‌جایی‌رساند که پزشکان روزهای چهارشنبه هرهفته با بی‌صبری منتظر دریافت آن بودند و فقدان او موجب تأثر و تأسف شدید جامعه پزشکی ایران گردید.

اما پس از پدر، خوشبختانه فرزند خلف و دانشمندش آقای مهندس اردوان سیف‌بهزاد راه پدر را درپیش‌گرفته و باهمان تلاش بارسنگین و توزیع رایگان هفته‌نامه «پزشکی‌امروز» را تاکنون تحمل‌کرده و امیدوارم با یاری خداوند متعال و کمک دستگاه‌های ذیربط و همکاران عزیز، پس از این نیز قادر به ادامه این کار علمی و مفید باشد.

بار دیگر ضمن گرامیداشت بیست‌و هفتمین سالگرد هفته‌نامه «پزشکی‌امروز»، از خداوند بزرگ مسئلت داریم تا روان‌پاک‌بانی و مؤسس آن«زنده‌یاد دکترفرخ‌سیف‌بهزاد» را  شاد و غرق رحمت فرماید و فرزند برومند و لایق او آقای مهندس اردوان سیف‌بهزاد را همواره سلامت، موفق و مؤید بدارد.

تعداد بازدید : 612

ثبت نظر

ارسال