شماره ۱۱۶۳

گزارش کوتاهی از تودیع رئیس سازمان نظام‌پزشکی و معرفی رئیس‌جدید

پروفسور محمدحسن کریمی‌نژاد - استاد پاتولوژی و ژنتیک

گزارش کوتاهی از تودیع رئیس سازمان نظام‌پزشکی و معرفی رئیس‌جدید

چهارشنبه 19 مهر 1396
پزشکی امروز

قطره‌قطره است تا تنهاست چون به دریا بپیوست دریاست

انسان‌ها درهر مقام و در هرسن و سال مادامی‌که  به‌تنهایی اقدام‌کنند تنها و یکتا هستند ولی از زمانی‌که به‌جمع  پیوست برحسب تعداد جمعیت و اتفاق آنها قدرتمند و توانا خواهندکرد.

من از بدو آشنایی به مسایل اجتماعی درتلاش  به‌پیوستن به جمع هم‌فکر و هم‌مرام خود بوده‌ام و به‌همین مناسبت از اعضاء جوان و فعال سازمان نظارت برانتخابات دوره چهاردهم حزب زحمتکشان و سپس نیروی سوم بودم و در انتخابات دوره پانزدهم مجلس شورای ملی که منجر به انتخاب چندنفر از کاندیداهای  جبهه‌ملی دکتر مظفر بقایی، حسین مکی، مهندس حسینی، عبدالغدیر آزاد و حائری‌زاده. به‌عنوان وکیل تهران رای آوردند. جبهه ملی را به پا داشتند سهم اندکی  داشتم. این تلاش را از جوانی داشته و هنوز هم دارم و اعتقاد دارم کسانی‌که به‌عنوان بی‌طرف از فعالیت‌های اجتماعی که با زندگی روزانه و پیشرفت و نزول شرایط زندگی، رفاه و کمبودها وابستگی کامل دارد بی‌تفاوت بوده و فقط نظاره‌گر اوضاع می‌باشد. یکی از وظایف مهم زندگی اجتماعی خود را فراموش نموده و شانه از زیر بار مسئولیت اجتماعی خالی می‌نمایند. به‌نظر من شرکت در انتخابات شوراها وظیفه هر ایرانی است که سعی کند کلیه انتخابات به‌درستی و سلامت انجام گیرد. ازبین کاندیداها کسی را که نسبت به دیگران برتری و شایستگی دارد انتخاب کند.

وظیفه اجتماعی و شغلی پزشکان هم ضرورت دارد که درانتخابات نظام پزشکی که وابستگی کامل به حیثیت شغل و کار و زندگی آنان دارد دقیق و هوشیار شرکت نمایند و بهترین را که برای ارتقاء حیثیت پزشکی و ادای وظیفه در این راه بدون توجه به مادیات تلاش و انجام وظیفه می‌نماید انتخاب نمایند. شاید بتوان خدمت خلق خدا را  که اولین وظیفه هر پزشک می‌باشد زنده و پابرجا نمود و ثمره نیکوی آن را که شایسته‌ترین پاداش برای پزشک و مقام ارجمند پزشکی است به‌دست آوریم. در روز تودیع جناب دکتر علیرضا زالی که درمدت ۴سال خدمت به‌عنوان رئیس نظام‌پزشکی نهایت شایستگی و بایستگی به‌جای‌آوردند با همراه یا کف‌زدن‌های متوالی انجام‌شد، جانشینی جناب دکتر ایرج فاضل، جراح فاضل و ماهر کشور به‌عنوان رئیس جدید نظام‌پزشکی به جانشینی جناب آقای دکتر زالی بسیار میمون و مقبول بود.

صمیمیت و دوستی مسئول پیشین رئیس سازمان نظام‌پزشکی و رئیس جدید سازمان و قول همکاری صمیمانه بین وزارت رفاه‌اجتماعی و سازمان نظام‌پزشکی بسیار امیدبخش و شادی‌آفرین می‌باشد. امید‌است با حسن‌نیت و آرامش بتوانیم درخدمت هموطنان عزیز و گرامی باشیم و محیطی مناسب برای انجام‌وظیفه، رفاه و شادی ملت عزیز ایران فراهم آوریم.

تعداد بازدید : 662

نظرات

دکتر عباسعلی امیدی اشرفی

6 سال و 5 ماه و 8 روز پیش

ضمن تشکر از اساتید محترم موفقیت هردو اساتید بی بدیل از خداوند بزرگ خواستارم اساتید ومتخصصین محترم میبایست پشتیبان دو دانشمند بر جسته را قدر بدانند

ثبت نظر

ارسال