شماره ۱۱۹۱

درس ایران‌دوستی را از خانم ‌‌دکتر مریم‌ رزاقی‌آذر بیاموزیم

دکتر عبدالحمید‌حسابی - جراح

درس ایران‌دوستی را از خانم ‌‌دکتر مریم‌ رزاقی‌آذر بیاموزیم

چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 15:40
پزشکی امروز

احتمالاً عده‌ای از خوانندگان گرامی این هفته‌نامه از ماجرای دفاع‌جانانة خانم دکتر رزاقی‌آذر از نام خلیج تا ابد پارس در جریان سمینار شرکت ایپسن فرانسه در دوبی آگاهی دارند. ولی ازنظر اهمیت موضوع و حرکت زیبای این بانوی ایران‌دوست و وطن‌پرست لازم بود تا این ماجرا بیش‌از پیش رسانه‌ای شود. بنابراین برای عزیزانی که از موضوع اطلاع کافی ندارند خلاصه آن را در اینجا ذکر می‌نماییم تا ما نیز در این مورد کاری کرده باشیم و تقدیر کوچکی از این متخصص غدد اطفال شده باشد. خانم دکتر رزاقی‌آذر به‌علت شنیدن مکرر نام جعلی خلیج‌عربی از زبان یک پزشک عرب که در مورد سن بلوغ درکشورهای حوزه خلیج‌فارس صحبت می‌نمود، زمانی‌که نوبت سخنرانی او رسید ضمن بیان مطالب خودش طاقت نیاورد و از به کاربردن کلمه «خلیج عربی» به‌جای «خلیج پارس» خطاب به سخنران عرب گفت که این خلیج همیشه پارس بوده و تا ابد نیز پارس باقی خواهدماند! این بیان اعتراض مستعمان عرب‌زبان را برانگیخت و عده‌ای سالن را ترک‌کردند.

گرداننده‌های سمینار از خانم دکتر خواستند که چون صحبت‌های ایشان حالت سیاسی به خود گرفته بیایند و معذرت بخواهند و ایشان نیز هنگامی‌که دوباره پشت تریبون قرار می‌گیرند، با شهامت ضمن رد این اتهام که حرف‌هایش به هیچ‌وجه سیاسی نبوده است عذرخواهی نمی‌نماید.

در نتیجه از شرکت او در ادامة کنفرانس و پانل‌ها خودداری‌شده و ایشان نیز به‌اتفاق مابقی ایرانی‌های حاضر در سمینار جلسه را ترک می‌نماید.

هنگامی‌که به هتل برمی‌گردد، با در قفل‌زده به اطاقش می‌گویند که در لابی هتل باید با پلیس تماس بگیرد و پلیس نیز می‌گوید اگر به‌صورت کتبی معذرت نخواهی، باید بلافاصله دوبی را ترک نمایی و دیگر اجازة ورود به دوبی را نیز نخواهی داشت.

خانم دکتر زراقی‌آذر با عدم قبول عذرخواهی و ترک دوبی برای همیشه، ایران‌پرستی خود را به اعراب نشان داد.

ای کاش تمامی‌افرادی‌که مرتب در رفت و آمد به کشورهای ساحل خلیج همیشه پارس هستند، از ایشان می‌آموختند و در موارد متعدد از این حق تاریخی ایران به‌طور مکرر دفاع می‌نمودند.

تعداد بازدید : 886

ثبت نظر

ارسال