نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین برگزار شد

1398/07/11

نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین برگزار شد
نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران، برگزار شد.

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست موضوعاتی همچون اقدامات درمانی، فوریت های پزشکی و به ویژه کنترل بهداشتی نظیر نظارت و کنترل بهداشتی موکب ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، نظام مراقبت سندرمیک و کنترل زائرین افغانستانی و پاکستانی در مبادی ورودی مرزهای شرقی کشور از نظر بیماری های واگیر و تاکید بر واکسیناسیون زائران مطابق با توصیه های سازمان بهداشت جهانی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

پیرحسین کولیوند ضمن تشکر از حضور سفرای کشورهای همسایه در جلسه و آمادگی آنها در آغاز اقدامات همکاری بهداشتی و درمانی، با تشریح جایگاه و عملکرد کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، از اطمینان وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نیز کنترل دقیق مخاطرات بهداشتی خبر داد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت ایران و عراق در شهریور ماه امسال، گفت: هدف و وظیفه اصلی ما ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران اربعین حسینی است و خوشبختانه در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهیم رسیدیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به مخاطرات احتمالی، گفت: با توجه با بازگشایی مرز خسروی در غرب کشور و افزایش تردد زائران ایرانی و غیر ایرانی به دلیل حذف روادید در ایام اربعین، امکانات وزارت بهداشت و کمیته بهداشت و درمان اربعین به میزان ٢۵ درصد افزایش یافته است.

در این نشست مقرر شد به منظور ایجاد تعامل مناسب تر و همکاری مطلوب وزارت بهداشت ایران، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و عراق،جلساتی با وزرای این کشورها برگزار و درحاشیه نشست آتی وزرای بهداشت کشورهای منطقه در ایران، موضوعاتی مانند پیشگیری از بروز بیماری ها و سلامت زائران اربعین حسینی در راستای رسیدن به اهداف سلامت منطقه بررسی شود.

کد خبر 4735921
منابع:
نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین برگزار شد
}