به‌روز رسانی دستورالعمل‌های درمان کووید-۱۹

به‌روز رسانی دستورالعمل‌های درمان کووید-۱۹

انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا (IDSA) ، در به‌روزرسانی دستورالعمل‌های درمان کووید-19 ، تاکید را بر استفاده از پیشگیری پیش از مواجهه در بیماران مبتلا به نقص ایمنی متمرکز نموده‌است.

سه شنبه 17 مهر 1403 ساعت 11:48
Infectious Diseases Society of America

انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا (IDSA) ، در به‌روزرسانی دستورالعمل‌های درمان کووید-۱۹ ، تاکید را بر استفاده از پیشگیری پیش از مواجهه در بیماران مبتلا به نقص ایمنی متمرکز نموده‌است.

این توصیه که در اَمردادماه سال جاری یا آگوست ۲۰۲۴ منتشر شد، به داروی (Pemivibart (Pemgarda، Invivyd، اشاره دارد و تنها دارویی است که سازمان غذا و داروی آمریکا با هدف پیشگیری پیش از مواجهه باکووید-۱۹ ، مجوز استفاده اضطراری (EUA) آن را در ماه مارس برای افرادی که دارای نقص ایمنی متوسط ​​تا شدید هستند صادر نمود.

به این ترتیب، پیشنهاد گردید که Pemivibart برای بیماران ۱۲ سال و بزرگ‌تر که به‌طور متوسط ​​تا شدید دچار نقص ایمنی هستند، زمانی که گونه‌های غالب کووید-۱۹ در نواحی محل سکونت بیمار مشاهده گردید، تجویز شود.

شواهد کنونی حاکی از آن است که Pemivibart در برابر کووید-۱۹ شدید ناشی از زیرمجموعه‌های omicron محافظت می‌نماید. با این حال، FDA با به‌روزرسانی دستورالعمل EUA ، استفاده از pemivibart را در زیرگونه‌های کمترمستعد (less susceptible) کووید-19، محدود نمود.

به طور ویژه ، افرادی که اخیراً پیوند سلول‌های بنیادی یا اندام خون‌ساز داشته‌اند ، یا بیمارانی که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند، و همچنین گروهی که دچار عفونت پیشرفته HIV هستند،نیز در دسته‌بندی استفاده از این دارو قرار می‌گیرند.

موضوع قابل اشاره ، اثربخشی داروی pemivibart است که ممکن است با ظهور انواع جدید گونه‌های کووید-۱۹ تغییر نماید و با زیرنظر داشتن از نزدیک هرگونه پیشرفت، درآینده به‌روزرسانی‌های دیگر اعمال خواهد شد.

تعداد بازدید : 71

ثبت نظر

ارسال